Jak vytvořit metodiku k vzdělávacímu programu
Snad každý knihovník pro děti a mládež někdy tvořil vzdělávací program pro školy. Je jedno, pro který stupeň, ale jeho úkolem bylo vytvořit něco smysl...
Detail článkuMilí příznivci časopisu Impulsy,
přinášíme Vám se začátkem školního roku číslo věnované jak jinak než vzdělávání a různým druhům spolupráce knihoven. Edita Vaníčková Makosová se ve svém článku zamýšlí nad tím, Jak se změnily školní knihovny za poslední dekádu?, Pavlína Lišovská z Centra dětského čtenářství přehledně shrne to, v čem mnohé knihovny stále tápou, Jak správně vytvořit metodiku ke vzdělávacímu programu. Přes konferenci Andersen byla díky Vašemu přispění sesbírána data k dotazníkové anketě Školní četba z pohledu knihovníků, jejíž výsledky nyní přinášíme. V Impulsech u kávy jsme vyzpovídali ředitelku MŠ při Fakultní nemocnici v Brně Janu Stěničkovou, která pohovořila o dlouholeté Spolupráci knihovny a mateřské školky při nemocnici. Ani tentokrát nechybí tipy na knihy, tentokrát jsme vybírali z knižních novinek pro různé věkové kategorie. Jako bonus tohoto čísla pak naleznete metodiku vzdělávacího programu Kamaráda nekoupíš, kterou můžete využít jako program i ve Vašich knihovnách!
Příjemné čtení plné inspirace
přeje za tým Impulsů
Iveta Cehelská
Šéfredaktorka
Snad každý knihovník pro děti a mládež někdy tvořil vzdělávací program pro školy. Je jedno, pro který stupeň, ale jeho úkolem bylo vytvořit něco smysl...
Detail článkuŠkolních knihoven máme u nás tisíce, první vznikaly už na konci 18. století, ale i přesto musí knihovny na základních a středních školách stále volat...
Detail článkuSnad každý knihovník v oddělení pro děti a mládež se někdy setkal s tím, že za ním přišly samy děti, nebo jejich rodiče s prosbou o vyhledání knih ze...
Detail článkuPovídání s dětmi: Kdo z vás má kamaráda? Co znamená přátelství? Kdo je to kamarád?
Detail článkuMateřská škola a základní škola při Fakultní nemocnici Brno, příspěvková organizace, vznikla v roce 1955.
Detail článkuNěkteré školy jsou hodně podobné těm našim, českým, v některých si děti mohou svůj denní rozvrh sestavit samy a někde dokonce školu ani nemají, a i př...
Detail článkuUmíte si představit páťáka, který by chodil do školy rád? Co víc, každý den by se do ní těšil? Jednotliví vypravěči našeho příběhu jsou žáci páté tříd...
Detail článkuI v obyčejné škole se mohou dít neobyčejné věci. Například když si chce paní učitelka s dětmi na konci školního roku procvičit abecedu
Detail článkuCharlie se vrací po prázdninách do školy a těší se nejen na kamarády, ale i na setkání se svým přítelem Benem, kterého dlouhou dobu neviděl.
Detail článku