Databanka vzdělávacích knihovnických programů
Databanka slouží jako inspirace pro větší i menší knihovny při tvorbě vzdělávacích knihovnických programů (nejen) pro školní kolektivy.
Centrum dětského čtenářství je metodické centrum zaměřující se na podporu dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti prostřednictvím přímé i nepřímé práce s dětskými čtenáři (mj. i časopis Impulsy či Databanka vzdělávacích knihovnických programů). Věnuje se také dalšímu profesnímu vzdělávání knihovníků pro děti a mládež a dalších zájemců o problematiku dětského čtenářství.
Mgr. Pavlína Lišovská, vedoucí centra
Tel.: +420 542 532 146
E-mail: cdc@kjm.cz
Knihovna Jiřího Mahena v Brně, příspěvková organizace
Ústřední knihovna KJM, Knihovna po děti a mládež
Kobližná 4, 602 00 Brno
Datum konání: 22. dubna 2025
Místo konání: Ústřední knihovna KJM, Brno, Kobližná 4
Konference je jedním z konkrétních kroků naplňování Koncepce rozvoje knihoven ČR do roku 2027 a jejího pilíře Knihovny jako vzdělávací a vzdělanost podporující instituce a navazuje na první ročník celostátní konference Spolupráce knihoven a škol, která byla věnována propojování formálního a neformálního vzdělávání na úrovni základních škol, v letošním ročníku se bude zaměřovat na propojení knihoven a středních škol.
Konference si klade za cíl nejenom shrnout aktuální stav spolupráce knihoven a středních škol, ale především otevřít širokou diskusi, která povede k lepšímu poznání potřeb a očekávání obou stran.
Na celostátní úrovni pak konference umožní propojení mnoha aktérů existující i potenciální spolupráce.
Cílovými skupinami účastníků jsou pak zejména knihovníci, pedagogové, studenti, zřizovatelé škol a knihoven. Těmto skupinám nabídne konferenční jednání nové úhly pohledu na danou problematiku prostřednictvím odborných příspěvků, příkladů dobré praxe a formou workshopů umožní praktické vyzkoušení inovativních přístupů.
Věnovat se v rámci teoretických i praktických příspěvků budeme nejen vazbám na RVP a důležitým strategickým cílům středoškolského vzdělávání, ale také možnostem podpory mladých lidí a jejich schopnosti adaptovat se na rychlé proměny světa a orientovat se v nich, budovat odpovědnost k sobě samému i společnosti, posilovat solidaritu i sociální soudržnost.
Konference bude rovněž platformou pro síťování klíčových aktérů a jednou z forem potřebné komunikační strategie, která přiblíží odborné i laické veřejnosti hodnoty, znalosti a roli knihoven v souvislosti se středoškolským vzděláváním.
Program a možnost přihlášení budou zveřejněny na konci března / první polovině dubna 2025.
Vložné na konferenci činí 500 Kč.
Konference se koná s finanční podporou MK ČR – dotační program VISK 1.
Těšíme se na Vaši účast!
Více informací o konferenci naleznete na www.skipcr.cz.
Datum konání: 22. a 23. května 2025
Místo konání: Ústřední knihovna KJM, Brno, Kobližná 4
Seminář Využití AI a moderních technologií v knihovnách proběhne ve dnech 22. – 23. května 2025), jeho cílem bude primárně zprostředkovat nápady na práci s moderními technologiemi, umělou inteligencí a jejich využití při rozvoji digitální gramotnosti u žáků základních či středních škol.
Součástí semináře je zcela standardně zařazení i praktických workshopů a výměna zkušeností mezi účastníky a prezentace zajímavých programů a aktivit realizovaných v knihovnách.
Podrobný program a přihláška budou zveřejněny zde na začátku měsíce května 2025.
Kapacita účastníků je omezena!
Vložné na seminář činí 400 Kč, pro individuální členy SKIP ČR činí vložné 350 Kč.
Seminář je pořádaný Centrem dětského čtenářství při Knihovně Jiřího Mahena v Brně a SKIP Velká Morava za finanční podpory Ministerstva kultury ČR z grantového programu Knihovna 21. století.
Těšíme se na Vaši účast!
Více informací o semináři naleznete na www.skipcr.cz.
Datum konání: 11. června 2025
Místo konání: Ústřední knihovna KJM, Brno, Kobližná 4
Již tradiční seminář Chceme dětem číst se ve svém 17. ročníku zaměří na Fenomén Young Adult a proběhne jako jednodenní akce dne 11. června 2025). Hlavním cílem je představení trendů v oblasti literatury pro mládež, zajímavých témat a uchopení práce s tímto typem literatury v knihovnických lekcích či při práci s cílovou skupinou mládeže.
Součástí semináře je zcela standardně zařazení i praktických workshopů a výměna zkušeností mezi účastníky a prezentace zajímavých programů a aktivit realizovaných v knihovnách.
Podrobný program a přihláška budou zveřejněny zde ve 2. polovině měsíce května 2025.
Kapacita účastníků je omezena!
Vložné na seminář činí 400 Kč, pro individuální členy SKIP ČR činí vložné 350 Kč.
Seminář je pořádaný Centrem dětského čtenářství při Knihovně Jiřího Mahena v Brně a SKIP Velká Morava za finanční podpory Ministerstva kultury ČR z grantového programu Knihovna 21. století.
Těšíme se na Vaši účast!
Více informací o semináři naleznete na www.skipcr.cz.
Datum konání: 22. a 23. října 2025
Místo konání: Ústřední knihovna KJM, Brno, Kobližná 4
Seminář s názvem Děti a mládež se speciálními potřebami v knihovnách (autismus, ADHD aj.) proběhne 22. – 23. října 2025 a jeho hlavní zacílení bude k práci s dětmi s nejrůznějšími typy handicapů, jejich podpoře v rámci knihoven i uchopení práce s literaturou pro děti a mládež, která toto téma obsahově reflektuje a zpracovává.
Součástí semináře je zcela standardně zařazení i praktických workshopů a výměna zkušeností mezi účastníky a prezentace zajímavých programů a aktivit realizovaných v knihovnách.
Podrobný program a přihláška budou zveřejněny zde na začátku měsíce října 2025.
Kapacita účastníků je omezena!
Vložné na seminář činí 400 Kč, pro individuální členy SKIP ČR činí vložné 350 Kč.
Seminář je pořádaný Centrem dětského čtenářství při Knihovně Jiřího Mahena v Brně a SKIP Velká Morava za finanční podpory Ministerstva kultury ČR z grantového programu Knihovna 21. století.
Těšíme se na Vaši účast!
Více informací o semináři naleznete na www.skipcr.cz.
Databanka slouží jako inspirace pro větší i menší knihovny při tvorbě vzdělávacích knihovnických programů (nejen) pro školní kolektivy.
Profesionální sdružení knihovníků a knihovnic pracujících s dětmi a mládeží ve SKIP Regionu Velká Morava. Podpora čtenářství u dětí a mládeže a rozvoje v oblasti literárního cítění a čtenářské (pre)gramotnosti.